Extra aandacht voor ICT vaardigheden, leren leren, … in “klasbegeleiding en ICT”
Klaviervaardigheid als ondersteuning voor de digitalisering
STEM-vakken waarin leerlingen theorie en praktijk integreren door middel van projectmatig werken
Lessentabel 1IWBIO - STEM-Wetenschappen
Lessentabel - 1IWBIO
Omschrijving
Lesuren
Godsdienst
2
Aardrijkskunde
2
Frans
3
Frans remediëring
1
Geschiedenis
1
ICT
1
Lichamelijke opvoeding
2
Mens&Samenleving
2
Natuurwetenschappen
2
Nederlands
4
Wiskunde remediëring
1
Wiskunde
4
Klasbegeleiding en Leren leren
1
Techniek
2
STEM Biotechniek
1
STEM Mechanica-elektriciteit
2
STEM Wiskunde
1
Klaviervaardigheid (facultatief)
1
Lessentabel 1A - STEM-Technieken A
Lessentabel - 1A
Omschrijving
Lesuren
Godsdienst
2
Aardrijkskunde
2
Frans
3
Frans remediëring
1
Geschiedenis
1
ICT
1
Lichamelijke opvoeding
2
Mens&Samenleving
2
Natuurwetenschappen
2
Nederlands
4
Wiskunde remediëring
1
Wiskunde
4
Klasbegeleiding en Leren leren
1
Techniek
2
STEM Mechanica-elektriciteit
2
STEM Wetenschappen
1
STEM Hout-Bouw
2
Klaviervaardigheid (facultatief)
1
Kies ik voor 1IWBIO - STEM-Wetenschappen of 1A - STEM-Technieken A?
1IWBIO - STEM-Wetenschappen
1A - STEM-Technieken A
Profiel van de richting
STEM-projecten met nadruk op het onderzoeken om een oplossing te ontwikkelen en de oplossing te ontwerpen, aangevuld met de realisatie en bijsturing van de projecten.
STEM projecten met nadruk op het realiseren en testen van het technisch systeem, aangevuld met onderzoekend leren.
Kennismaking met de STEM-domeinen elektriciteit, mechanica en biotechnieken.
Kennismaking met verschillende STEM-domeinen zoals elektriciteit, mechanica, hout, bouw en agro- en biotechnieken tuinbouw
Basis voor doorstroom naar D-finaliteit zoals “Technologische of Biotechnologische wetenschappen” met in de 2de graad 6 uur wiskunde. Deze leerlingen studeren verder op de hogeschool of de universiteit.
De meeste van deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de D/A-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair ofwel verder studeren ofwel op de arbeidsmarkt aan de slag gaan. De sterkste leerlingen kunnen in de 2de graad de D-finaliteit “Technologische wetenschappen B” volgen met 5 uur wiskunde
Klemtoon ligt op wiskunde en wetenschappen met extra verdieping voor wiskunde. Wiskunde is op hoog niveau, met de nadruk op inzicht en aandacht voor vraagstukken.
Naast een brede algemene vorming wordt veel aandacht besteed aan probleemoplossend denken ter voorbereiding op de realisatie van de projecten.
Profiel van de leerling
Leergierig en gefascineerd zijn in wiskunde, wetenschappen en engineering is een must.
Interesse voor techiek en dit ook praktisch willen uitvoeren is een must.
Leerlingen kunnen grotere leerstofgehelen verwerken, hebben een goede studiehouding, doorzettingsvermogen en grote zelfstandigheid.
STEM-projecten met nadruk op het onderzoeken om een oplossing te ontwikkelen en de oplossing te ontwerpen, aangevuld met de realisatie en bijsturing van de projecten.
Kennismaking met de STEM-domeinen elektriciteit, mechanica en biotechnieken.
Basis voor doorstroom naar D-finaliteit zoals “Technologische of Biotechnologische wetenschappen” met in de 2de graad 6 uur wiskunde. Deze leerlingen studeren verder op de hogeschool of de universiteit.
Klemtoon ligt op wiskunde en wetenschappen met extra verdieping voor wiskunde. Wiskunde is op hoog niveau, met de nadruk op inzicht en aandacht voor vraagstukken.
Profiel van de leerling
Leergierig en gefascineerd zijn in wiskunde, wetenschappen en engineering is een must.
Leerlingen kunnen grotere leerstofgehelen verwerken, hebben een goede studiehouding, doorzettingsvermogen en grote zelfstandigheid.
STEM projecten met nadruk op het realiseren en testen van het technisch systeem, aangevuld met onderzoekend leren.
Kennismaking met verschillende STEM-domeinen zoals elektriciteit, mechanica, hout, bouw en agro- en biotechnieken tuinbouw
De meeste van deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de D/A-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair ofwel verder studeren ofwel op de arbeidsmarkt aan de slag gaan. De sterkste leerlingen kunnen in de 2de graad de D-finaliteit “Technologische wetenschappen B” volgen met 5 uur wiskunde
Naast een brede algemene vorming wordt veel aandacht besteed aan probleemoplossend denken ter voorbereiding op de realisatie van de projecten.
Profiel van de leerling
Interesse voor techiek en dit ook praktisch willen uitvoeren is een must.