De vakken van de algemene vorming worden aangevuld met uitbreidingsleerstof
1 uur extra wiskunde als verdieping
Klaviervaardigheid als ondersteuning voor de digitalisering
STEM-vakken waarin leerlingen theorie en praktijk integreren door middel van projectmatig werken. De leerlingen tekenen deze projecten in 3D met specifieke software (CAD)
Lessentabel 2IW Wetenschappen
Lessentabel - 2IW
Omschrijving
Lesuren
Godsdienst
2
Aardrijkskunde
1
Engels
2
Frans
3
Geschiedenis
2
ICT
1
Lichamelijke opvoeding
2
Natuurwetenschappen
1
Nederlands
4
Wiskunde
4
Wiskunde remediëring
1
Wiskunde verdieping
1
Techniek
2
Techniek verdieping
1
STEM Wetenschappen
3
STEM Computerwetenschappen
2
Lessentabel 2BIO
Lessentabel - 2BIO
Omschrijving
Lesuren
Godsdienst
2
Aardrijkskunde
1
Engels
2
Frans
3
Geschiedenis
2
ICT
1
Lichamelijke opvoeding
2
Natuurwetenschappen
1
Nederlands
4
Wiskunde
4
Wiskunde remediëring
1
Wiskunde verdieping
1
Techniek
2
Techniek verdieping
1
STEM Wetenschappen-biotechnieken
3
STEM Computerwetenschappen
2
2IW - STEM wetenschappen
2BIO - STEM Wetenschappen
Profiel van de richting
De realisaties van de projecten zijn gebaseerd op autonoom onderzoeken, ontwerpen en probleemoplossend denken.
De realisaties van de projecten zijn gebaseerd op autonoom onderzoeken, ontwerpen en probleemoplossend denken.
Computationeel denken (programmeren) om een probleem op te lossen.
Computationeel denken (programmeren) om een probleem op te lossen.
In de richting Industriële wetenschappen situeren de projecten zich vooral in de domeinen mechatronica, constructies, communicatie- en informatietechnologie.
In de richting Biotechnologische wetenschappen situeren de projecten zich vooral in het domein levenswetenschappen, zoals het onderzoeken van organismen en stoffen (bv. eiwitten en vetten).
De meeste van deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de D-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair verder studeren.
De meeste van deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de D-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair verder studeren.
Deelname aan FIRST Lego League als vakoverschrijdend project.
Profiel van de leerling
Een goede studie- en werkmethode is noodzakelijk aangezien deze leerlingen worden voorbereid op hoger onderwijs of de universiteit.
Een goede studie- en werkmethode is noodzakelijk aangezien deze leerlingen worden voorbereid op hoger onderwijs of de universiteit.
Uitgesproken interesse in wiskunde, programmeren, zelf ontwerpen en realiseren van technische systemen.
Uitgesproken interesse in wiskunde, microscopie, voedingstoffen, micro-organismen…
De realisaties van de projecten zijn gebaseerd op autonoom onderzoeken, ontwerpen en probleemoplossend denken.
Computationeel denken (programmeren) om een probleem op te lossen.
In de richting Industriële wetenschappen situeren de projecten zich vooral in de domeinen mechatronica, constructies, communicatie- en informatietechnologie.
De meeste van deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de D-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair verder studeren.
Deelname aan FIRST Lego League als vakoverschrijdend project.
Profiel van de leerling
Een goede studie- en werkmethode is noodzakelijk aangezien deze leerlingen worden voorbereid op hoger onderwijs of de universiteit.
Uitgesproken interesse in wiskunde, programmeren, zelf ontwerpen en realiseren van technische systemen.
De realisaties van de projecten zijn gebaseerd op autonoom onderzoeken, ontwerpen en probleemoplossend denken.
Computationeel denken (programmeren) om een probleem op te lossen.
In de richting Biotechnologische wetenschappen situeren de projecten zich vooral in het domein levenswetenschappen, zoals het onderzoeken van organismen en stoffen (bv. eiwitten en vetten).
De meeste van deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de D-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair verder studeren.
Profiel van de leerling
Een goede studie- en werkmethode is noodzakelijk aangezien deze leerlingen worden voorbereid op hoger onderwijs of de universiteit.
Uitgesproken interesse in wiskunde, microscopie, voedingstoffen, micro-organismen…
STEM-vakken waarin leerlingen theorie en praktijk integreren door middel van projectmatig werken. De leerlingen tekenen deze projecten in 3D met specifieke software (CAD)
Lessentabel
Lessentabel - 2EMT
Omschrijving
Lesuren
Godsdienst
2
Aardrijkskunde
1
Engels
2
Frans
3
Geschiedenis
2
Lichamelijke opvoeding
2
Natuurwetenschappen
1
Nederlands
4
Wiskunde
4
Wiskunde remediëring
1
ICT
1
Techniek
2
Techniek verdieping
2
STEM Mechanica-elektriciteit
5
Lessentabel
Lessentabel - 2HBT
Omschrijving
Lesuren
Godsdienst
2
Aardrijkskunde
1
Engels
2
Frans
3
Geschiedenis
2
Lichamelijke opvoeding
2
Natuurwetenschappen
1
Nederlands
4
Wiskunde
4
Wiskunde remediëring
1
ICT
1
Techniek
2
Techniek verdieping
2
STEM Hout
3
STEM Bouw
2
Lessentabel
Lessentabel - 2PT
Omschrijving
Lesuren
Godsdienst
2
Aardrijkskunde
1
Engels
2
Frans
3
Geschiedenis
2
Lichamelijke opvoeding
2
Natuurwetenschappen
1
Nederlands
4
Wiskunde
4
Wiskunde remediëring
1
ICT
1
Techniek
2
Techniek verdieping
2
STEM Tuinbouw-toegepaste wetenschappen
5
2EMT - STEM-Technieken A
2HBT - STEM-Technieken A
2PT - STEM-Technieken A
Profiel van de richting
In de projecten gaat men onderzoekend leren om technische systemen te realiseren, gebruik makend van materialen en technieken uit de vakgebieden:
Mechanica
Elektriciteit
In de projecten gaat men onderzoekend leren om technische systemen te realiseren, gebruik makend van materialen en technieken uit de vakgebieden:
Hout
Bouw
In de projecten gaat men onderzoekend leren om technische systemen te realiseren, gebruik makend van materialen en technieken uit de vakgebieden:
Agrotechnieken
Biotechnieken
Basis computationeel denken (programmeren)
Basis computationeel denken (programmeren)
Basis computationeel denken (programmeren)
De meeste van deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de D/A-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair ofwel verder studeren ofwel op de arbeidsmarkt aan de slag gaan
De meeste van deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de D/A-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair ofwel verder studeren ofwel op de arbeidsmarkt aan de slag gaan
De meeste van deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de D/A-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair ofwel verder studeren ofwel op de arbeidsmarkt aan de slag gaan
Profiel van de leerling
Naast interesse in de STEM-component blijft de aandacht voor de algemene vakken belangrijk
Uitgesproken interesse voor Mechanica en/of Elektriciteit
Naast interesse in de STEM-component blijft de aandacht voor de algemene vakken belangrijk
Uitgesproken interesse voor Hout en/of Bouw
Naast interesse in de STEM-component blijft de aandacht voor de algemene vakken belangrijk
Uitgesproken interesse voor Plant, Dier en Milieu
Studietraject
In het 3de jaar kan je de keuze maken uit de optie:
In de projecten gaat men onderzoekend leren om technische systemen te realiseren, gebruik makend van materialen en technieken uit de vakgebieden:
Mechanica
Elektriciteit
Basis computationeel denken (programmeren)
De meeste van deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de D/A-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair ofwel verder studeren ofwel op de arbeidsmarkt aan de slag gaan
Profiel van de leerling
Naast interesse in de STEM-component blijft de aandacht voor de algemene vakken belangrijk
Uitgesproken interesse voor Mechanica en/of Elektriciteit
Studietraject
In het 3de jaar kan je de keuze maken uit de optie:
In de projecten gaat men onderzoekend leren om technische systemen te realiseren, gebruik makend van materialen en technieken uit de vakgebieden:
Hout
Bouw
Basis computationeel denken (programmeren)
De meeste van deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de D/A-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair ofwel verder studeren ofwel op de arbeidsmarkt aan de slag gaan
Profiel van de leerling
Naast interesse in de STEM-component blijft de aandacht voor de algemene vakken belangrijk
Uitgesproken interesse voor Hout en/of Bouw
Studietraject
In het 3de jaar kan je de keuze maken uit de optie:
In de projecten gaat men onderzoekend leren om technische systemen te realiseren, gebruik makend van materialen en technieken uit de vakgebieden:
Agrotechnieken
Biotechnieken
Basis computationeel denken (programmeren)
De meeste van deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de D/A-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair ofwel verder studeren ofwel op de arbeidsmarkt aan de slag gaan
Profiel van de leerling
Naast interesse in de STEM-component blijft de aandacht voor de algemene vakken belangrijk
Uitgesproken interesse voor Plant, Dier en Milieu
Studietraject
In het 3de jaar kan je de keuze maken uit de optie: