Kiezen voor 2B
STEM-Technieken B

  • Algemene basisvorming van 2B
  • STEM-vakken waarin leerlingen theorie en praktijk integreren door middel van projectmatig werken. De leerlingen tekenen deze projecten in 3D met specifieke software (CAD)

Lessentabel - 2MEB

OmschrijvingLesuren
Godsdienst2
Engels2
Frans1
ICT1
Lichamelijke opvoeding2
Maatschappelijke vorming2
Muzikale opvoeding1
Natuur en ruimte1
Nederlands3
Wiskunde3
Wiskunde remediëring1
Techniek2
STEM Elektriciteit5
STEM Mechanica5
STEM Elektriciteit verdieping 1

Lessentabel - 2HBB

OmschrijvingLesuren
Godsdienst2
Engels2
Frans1
ICT1
Lichamelijke opvoeding2
Maatschappelijke vorming2
Muzikale opvoeding1
Natuur en ruimte1
Nederlands3
Wiskunde3
Wiskunde remediëring1
Techniek2
STEM Hout5
STEM Bouw5
STEM Hout verdieping1

Lessentabel - 2TB

OmschrijvingLesuren
Godsdienst2
Engels2
Frans1
ICT1
Lichamelijke opvoeding2
Maatschappelijke vorming2
Muzikale opvoeding1
Natuur en ruimte1
Nederlands3
Wiskunde3
Wiskunde remediëring1
Techniek2
STEM Plant5
STEM Dier2
STEM Constructie/ICT3
STEM Plant verdieping1

2MEB - STEM-Technieken B

2HBB - STEM-Technieken B

2TB - STEM-Technieken B

Profiel van de richting

  • Klemtoon ligt op techniek en praktijk, realiseren van technische systemen, gebruikmaken van gereedschappen en machines, ontdekken van materiaaleigenschappen in de vakgebieden:
    • Mechanica
    • Elektriciteit 
  • Klemtoon ligt op techniek en praktijk, realiseren van technische systemen, gebruikmaken van gereedschappen en machines, ontdekken van materiaaleigenschappen in de vakgebieden:
    • Hout
    • Bouw
  • Klemtoon ligt op techniek en praktijk, realiseren van technische systemen, gebruikmaken van gereedschappen en machines, ontdekken van materiaaleigenschappen in de vakgebieden:
    • Agrotechnieken
    • Biotechnieken
  • Een veelheid aan thema’s zorgt voor afwisseling in de praktijkoefeningen. Technologie en praktijk worden verweven
  • Een veelheid aan thema’s zorgt voor afwisseling in de praktijkoefeningen. Technologie en praktijk worden verweven
  • Een veelheid aan thema’s zorgt voor afwisseling in de praktijkoefeningen. Technologie en praktijk worden verweven
  • Deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de A-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair op de Arbeidsmarkt aan de slag gaan
  • Deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de A-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair op de Arbeidsmarkt aan de slag gaan
  • Deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de A-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair op de Arbeidsmarkt aan de slag gaan

Profiel van de leerling

  • De richting is sterk praktijkgericht, dus handvaardig zijn is een must
  • Uitgesproken interesse voor Mechanica en/of Elektriciteit
  • De richting is sterk praktijkgericht, dus handvaardig zijn is een must
  • Uitgesproken interesse voor Hout en/of Bouw
  • De richting is sterk praktijkgericht, dus handvaardig zijn is een must
  • Uitgesproken interesse voor Plant, Dier en Milieu

Studietraject

  • In de 2de graad kan je de keuze maken uit de optie:

2MEB - STEM-Technieken B

Profiel van de richting

  • Klemtoon ligt op techniek en praktijk, realiseren van technische systemen, gebruikmaken van gereedschappen en machines, ontdekken van materiaaleigenschappen in de vakgebieden:
    • Mechanica
    • Elektriciteit 
  • Een veelheid aan thema’s zorgt voor afwisseling in de praktijkoefeningen. Technologie en praktijk worden verweven
  • Deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de A-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair op de Arbeidsmarkt aan de slag gaan

Profiel van de leerling

  • De richting is sterk praktijkgericht, dus handvaardig zijn is een must
  • Uitgesproken interesse voor Mechanica en/of Elektriciteit

Studietraject

  • In de 2de graad kan je de keuze maken uit de optie:
    • Mechanica
    • Elektriciteit

2HBB - STEM-Technieken B

Profiel van de richting

  • Klemtoon ligt op techniek en praktijk, realiseren van technische systemen, gebruikmaken van gereedschappen en machines, ontdekken van materiaaleigenschappen in de vakgebieden:
    • Hout
    • Bouw
  • Een veelheid aan thema’s zorgt voor afwisseling in de praktijkoefeningen. Technologie en praktijk worden verweven
  • Deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de A-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair op de Arbeidsmarkt aan de slag gaan

Profiel van de leerling

  • De richting is sterk praktijkgericht, dus handvaardig zijn is een must
  • Uitgesproken interesse voor Hout en/of Bouw

Studietraject

  • In de 2de graad kan je de keuze maken uit de optie:
    • Hout
    • Bouw

2TB - STEM-Technieken B

Profiel van de richting

  • Klemtoon ligt op techniek en praktijk, realiseren van technische systemen, gebruikmaken van gereedschappen en machines, ontdekken van materiaaleigenschappen in de vakgebieden:
    • Agrotechnieken
    • Biotechnieken
  • Een veelheid aan thema’s zorgt voor afwisseling in de praktijkoefeningen. Technologie en praktijk worden verweven
  • Deze leerlingen zullen in de 2de graad een richting uit de A-finaliteit volgen. Dit wil zeggen dat ze na 6 jaar secundair op de Arbeidsmarkt aan de slag gaan

Profiel van de leerling

  • De richting is sterk praktijkgericht, dus handvaardig zijn is een must
  • Uitgesproken interesse voor Plant, Dier en Milieu

Studietraject

  • In de 2de graad kan je de keuze maken uit de optie:
    • Plant, Dier en Milieu